fbpx

Formalia for
Kiropraktisk Klinik v/Kirsten Buus Nielsen

DDKM (Den Danske Kvalitets Model) er et nationalt system til kvalitetsudvikling på tværs af alle sektorer i sundhedsvæsenet. Hensigten er:

  • at DDKM skal bidrage til at sikre løbende udvikling af kvaliteten i alle offentligt finansierede sundhedsydelser
  • at skabe bedre og mere sammenhængende patientforløb
  • at forebygge fejl og utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet.

Den Danske Kvalitetsmodel, DDKM, består i praksis af en række målsætninger for god kvalitet, som de enkelte behandlingssteder skal leve op til. Målsætningerne kaldes akkrediteringsstandarder. 

Akkrediteringsstandarderne beskriver organisatoriske forhold, der er vigtige for, at behandlingsstedet kan levere god kvalitet. Det kan for eksempel være, hvordan man overvåger og udvikler kvaliteten af sine ydelser, og hvordan man sikrer, at arbejdet udføres af kompetente medarbejdere.

Du kan i perioder, på klinikken, opleve der gennemføres spørgeskemaundersøgelser, hvilket er et tiltag der tager udgangspunkt i de standarder DDKM præsenterer. Skemaerne vil indeholde spørgsmål om hvordan du oplever kvaliteten af den service og behandling, som vi tilbyder på klinikken. Dette for til stadighed at optimere vore behandlinger og hele din oplevelse omkring forløbet.

Udtrykket Utilsigtede hændelser (UTH) har været et omdiskuteret emne indenfor sundhedsvæsenet siden 2004, hvor det blev præsenteret. En utilsigtet hændelse defineres som; en begivenhed, der medfører skade eller risiko for skade på patienten. Med skade menes utilsigtet fysisk overlast, hvor en undersøgelse eller behandling forårsager eller medvirker til eksempelvis øget behandling, ubehag, indlæggelse, konkret skade eller død for patienten. Utilsigtede hændelser dækker derved både nærfejl, hvor skaden afværges, og indtrufne fejl.

Såfremt du mener at være blevet udsat for en utilsigtet hændelse på klinikken er du velkommen til at kontakte os -eller kigge i patientklagenævnets folder, her (patientklagenævnets folder).  Dette link beskriver muligheden og fremgangsmåden ved indberetning af utilsigtede hændelser.

Vi gennemfører en tilfredshedsundersøgelse i klinikken minimum 1 gang årligt.

Resultatet af undersøgelsen fremgår af nedenstående skema:

TILFREDSHEDSUNDERSØGELSE

8/3/2019 – 5/4/2019

Modtaget 24 besvarelser i perioden

    God Mindre god Dårlig Antal svar
  Spørgsmål Antal/procentandel
1 Hvordan oplever du klinikkens beliggenheden?

18 / 75%

 

5 / 21% 1 / 4% 24
2 Hvordan oplever du klinikkens adgangsforhold? 13,5/ 56% 9,5/ 40% 1/ 4% 24
3 Hvordan oplever du den telefoniske kontakt til klinikken? 22/ 96% 1/ 4%   23
4 Hvordan oplever du atmosfæren og imødekommenheden i receptionen? 24/ 100%     24
5 Hvordan oplever du ventetiden i klinikken? 21,5/ 90% 2,5/ 10%   24
6 Hvordan vurderer du kiropraktorens evner til at forklare dig om undersøgelsen, diagnosen samt det forventede behandlingsforløb? 23/ 100%     23
7 Hvordan oplever du behandlingen af kiropraktoren? 23/ 96% 1/ 4%   24
8 Hvordan oplever du behandlingen af massøren/fysioterapeuten? * 14,5/ 97% 0,5/ 3%   15
9 Vurderes klinikken at være ren og indbydende/hygiejnisk? 23/ 96% 1/ 4%   24
10 Din overordnede vurdering af klinikken? 24/ 100%     24

 

 

 

 

 

Har du andet du vil dele med os?

-Har været tilfreds hele vejen igennem. Tak.

-Høj faglighed, venlig og imødekommende atmosfære

*Én patient har til spørgsmål 8 kommenteret: ”har ikke været ved massør eller fysioterapeut”